Edtech Trends 2024
에듀테크 트렌드 2024
1. Datafication
The use of learning data will continue to gain momentum at scale. The education industry has collected and used learner data in isolation for quite some time. Data policies will evolve with the next stage of analytics and deepening compliance requirements. Also, industry interconnectedness will facilitate and streamline data sharing to help education stakeholders gain refined insights into existing and future learning requirements. EdTech organizations must create compliant data collection and usage policies, and ensure that users are informed and consent to such data collection.
1. Datafication
학습 데이터의 활용은 규모 면에서 계속 탄력을 받을 것입니다. 교육 산업은 꽤 오랫동안 학습자 데이터를 수집하고 사용해 왔다. 데이터 정책은 발전된 분석과 심화되는 컴플라이언스 요구 사항에 따라 진화할 것입니다. 또한 산업 상호 연결은 교육 이해 관계자가 기존 및 미래 학습 요구 사항에 대한 통찰력을 얻도록 데이터 공유를 촉진하고 간소화할 것입니다. 에듀테크 조직은 데이터 수집 및 사용 정책을 만들고 사용자에게 데이터 수집에 대한 정보를 보장해야한다.
2. Neuroeducation
Traditionally, education delivery and knowledge acquisition have remained separate entities. Neurodidactics forms a bridge between pedagogy and neuroscience and lays the foundation of the premise that any generation cannot be taught with the techniques that worked for the preceding generation. The availability of data-backed teaching methodologies based on the principles of neuroscience adds significant value to the learning ecosystem. The combination of AI, data analytics, and neuroscience is a powerful tool to hyper-personalize learning journeys for fast and slow learners while ensuring that there are no learning gaps. In the era of infobesity, staying updated on the latest scientific findings and ways to translate them into teaching techniques will be a potent differentiator.
2. Neuroeducation
전통적으로 교육 전달과 지식 습득은 별개였다. 신경교수법은 교육학과 신경과학 사이의 연결을 형성한다. 신경과학의 원리에 기초한 데이터 기반 교수법의 가용성은 학습 생태계에 중요한 가치를 부여한다. AI와 데이터 분석, 신경과학은 느린 학습자들에게 학습 격차가 없도록 초개인화하는 강력한 도구이다. 정보가 과도하게 많아 넘치는 현재의 시대에 최신 과학적 발견과 이를 교수법으로 변환하는 방법을 계속해서 알려주는 강력한 차별화 요소가 될 것이다.
3. Blended Learning
Digitization has significantly transformed education models and will continue to do so in 2024. Further penetration of EdTech will drive blended learning experiences. In-classroom, remote, on-the-move, and many other techniques, when combined, will improve knowledge acquisition, and enhance the efficiency of the course/learning module. EdTech organizations must facilitate blended education, where learners can choose their preferred learning modes while maintaining equitable learning progress.
3. Blended Learning
디지털화는 교육 모델을 크게 변화시켰고 2024년에도 계속해서 영향을 줄 것이다. 에듀테크를 통해 블렌디드 러닝 경험을 촉진될 것이다. 교실 내, 원격 중 많은 기술을 결합하면 지식 습득이 향상되고 과정/학습 모듈의 효율성이 향상될 것이다. 에듀테크 조직은 학습자가 원하는 학습 모드를 선택할 수 있고 공평한 학습 진행을 유지할 수 있는 블렌디드 교육을 촉진할 필요성이 있다.
4. Massive AI Adoption
Technologies such as NLP, Machine Learning, and LLMs will facilitate the creation of hyper-personalized digital spaces. The evolution of assistive technologies will help create learner-centric virtual and real-life classrooms with flexible instruction techniques to address the unique learning needs of every individual. While AI adoption is one of the most actively ongoing processes in the education industry, it is time to go beyond predictive AI. EdTech organizations must prepare to incorporate generative and super AI for the best educational results.
4. Massive AI Adoption
NLP, 머신 러닝, LLMs와 같은 기술들은 초개인화된 디지털 공간의 창조를 촉진할 것이다. 보조 기술의 진화는 모든 개인의 독특한 학습 요구를 해결하기 위한 학습자 중심의 가상 교실과 실제 교실을 만들도록 도울 것이다. 인공지능 채택은 교육 산업에서 가장 활발하게 진행되는 과정 중 하나이지만, 이제는 예측 인공지능을 뛰어 넘어야 할 때이다. 에듀테크 조직은 최상의 교육 결과를 위해 생성형 슈퍼 AI를 통합할 준비를 해야 한다.
5. Enveloping Learning Experiences
Augmented, Virtual, and Extended Reality technologies will empower education providers to deliver immersive experiences with different levels of abstraction. The quantum leap will add to the thrill of navigating virtual terrains among students and improve engagement. Executing tasks and active participation in learning will further intensify the gamification of learning experiences. Additionally, participation in simulated environments will create unique learning journeys. Making interoperable immersive education devices accessible and affordable is a collaborative mission for the learning and technology industries to transform education.
5. Enveloping Learning Experiences
증강, 가상 및 확장 현실 기술은 교육 프로바이더들이 다양한 수준의 몰입감 있는 경험을 제공할 수 있도록 힘을 실어줄 것이다. 이러한 비약적 발전은 학생들 사이에서 가상 지형을 탐색하는 스릴을 더하며 학습 몰입감을 향상시킬 것이다. 과제를 실행하고 학습에 적극적으로 참여하는 것은 학습 경험의 게이미피케이션(게임화)을 더욱 강화할 것이다. 추가적으로, 시뮬레이션된 환경에서의 참여는 독특한 학습 여정을 만들 것이다. 상호 운용 가능한 몰입형 교육 장치를 접근 가능하고 경제적으로 만드는 것은 교육을 혁신하기 위한 학습 및 기술 산업의 공동 임무가 될 것이다.
6. Cloud Platforms Lending Ubiquity To Education
The coming year will witness a further rise in interoperable cloud-based learning material. This will facilitate continued learning through mobile devices, offering learners a wide spectrum of learning resources worldwide. This will further deepen the penetration of online learning. Tapping into the potential of cloud computing can significantly elevate data management, user privacy, and teaching-learning experiences while facilitating information exchange among educators.
6. Cloud Platforms Lending Ubiquity To Education
내년에는 상호 운용 가능한 클라우드 기반 학습 자료가 더욱 증가할 것이다. 모바일 기기를 통한 지속적인 학습을 촉진하여 학습자들에게 전 세계적으로 다양한 범위의 학습 자원을 제공할 것이다. 온라인 학습의 침투를 더욱 심화시키며, 클라우드 컴퓨팅의 잠재성을 활용하는 것은 교육자들 간의 정보 교환을 촉진하는 동시에 데이터 관리, 사용자 개인 정보 보호 및 교수-학습 경험을 크게 향상시킬 수 있다.
7. Learning With Wearables
Education wearables possess the potential to revolutionize learning environments. They will simplify tracking progress, reminding students and educators regarding deadlines and lessons/modules that need focus, and offering real-time feedback. These devices can transform how students record notes and interact with their peers and teachers. As learning becomes more experiential, the overall experience will be more convenient and unified. IoT devices will add to the learner data, including learning preferences and styles, enriching the education system with relevant data and empowering the delivery of tailored education. However, making wearables affordable and comfortable for learners at all levels requires considering the physical and learning environments of learners of different age groups.
7. Learning With Wearables
교육용 웨어러블 디바이스는 학습 환경에 혁명을 일으킬 잠재력을 가지고 있다. 교육 진행 상황을 추적하는 것을 단순화하고, 학생들과 교육자들에게 시간과 집중이 필요한 수업/모듈에 대해 상기시키며, 실시간 피드백을 제공할 것이다. 이 기기들은 학생들이 노트를 기록하고 그들의 동료 및 선생님들과 상호작용하는 방법을 변화시킬 수 있다. 학습이 더 경험적이 되면서, 전반적인 경험은 더 편리하고 통합될 것이다. IoT 기기들은 학습자들의 선호도와 스타일을 포함하여, 학습자 데이터에 추가될 것이고, 관련 데이터로 교육 시스템을 풍부하게 하며, 맞춤형 교육의 제공에 힘을 실어줄 것이다. 그러나, 모든 수준의 학습자들이 웨어러블 교육 디바이스를 저렴하고 편안하게 만들기 위해서는 다른 연령대의 학습자들이 경험하는 물리적 및 학습 환경을 고려해야 한다.
8. Microlearning And MOOCs Will Gain More Traction
While it is no secret that short and spaced bursts of knowledge witness better retention, Massive Open Online Courses (MOOCs) provide greater control over what an individual chooses to learn. Educational institutions are increasingly integrating microlearning modules to facilitate learning and teaching to improve learning outcomes. Additionally, emerging online platforms are providing undergraduate and postgraduate degrees to promote a culture of continued self-driven education. These facilitate homeschooling and help learners align education with their short- and long-term goals. EdTech organizations must provide technology to create modular and microlessons to power education across learning levels while simultaneously standardizing fully online courses to improve relevance and application in the real world.
8. Microlearning And MOOCs Will Gain More Traction
대규모 온라인 공개 강좌(MOOC)는 개인이 학습하기로 선택한 영역에 대한 더 큰 통제력을 제공한다. 교육 기관들은 점점 더 학습을 촉진하기 위해 마이크로 러닝 모듈을 통합하고 학습 결과를 향상시키기 위해 교육한다. 게다가, 새롭게 등장하는 온라인 플랫폼들은 지속적인 자기 주도적인 교육을 촉진하기 위해 학부 및 대학원 학위를 제공하고 있다. 홈스쿨링을 촉진하고 학습자들이 교육을 그들의 단기 및 장기 목표와 일치시키도록 돕는다. 에듀테크 기관들은 실제 세계에서의 관련성과 적용성을 향상시키기 위해 완전한 온라인 강좌들을 표준화하는 동시에 학습 수준에 걸쳐 교육에 영향을 줄 수 있는 모듈식 및 마이크로 레슨들을 만드는 기술을 제공해야 한다.
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